ליצירת קשר

השאירו את הפרטים:



    ברית מילה מנקודת מבט רפואית

    פרופ' שאול דולברג

    מומחה ברפואת ילדים, ילודים ופגים:

    ברית המילה מהווה היום פעולה השכיחה ביותר המבוצעת בילדים בארץ ובעולם המערבי. במהלך 40 השנים האחרונות נחקר נושא המילה ופורסמו מספר ניכר של מאמרים שבדקו את תהליך המילה מהיבטים רפואים שונים ומגוונים.

    יתרונות רפואיים:

    ההחלטה של הורים למול את בנם נובעת בדרך כלל ממניעים דתיים, חברתיים, תרבותיים, סביבתיים, או רפואיים. מהבחינה הרפואית ישנם יתרונות למילה.

    במחקרים נמצא שתינוקות שלא נימולו סובלים בשנה הראשונה לחייהם משכיחות שהיא עד פי 10 גבוהה יותר (אחד מ 100) של דלקות בדרכי השתן לעומת תינוקות נימולים (רק אחד מ 1000). למרות שדלקת בדרכי השתן אינה מחלה קטלנית והיא קלה לטיפול, האבחנה שלה קשה מעט יותר, וחוסר אבחנה או איחור בטיפול עלולים לגרום סיבוכים ארוכי טווח לכליות ולמערכת השתן.

    סיבה נוספת רפואית לביצוע מילה הינה מניעה של סרטן אבר המין. סרטן נדיר זה מופיע בגיל ממוצע של 60 שנה ושכיחותו בגברים נימולים קטנה עד פי 5 מאצל גברים שאינם נימולים. נוסף הוא שעור נמוך יותר של מחלות מין נרכשות מסוג סיפיליס ואיידס. נמצא כי שעורי ההדבקה במחלות מין אלה נמוך במידה משמעותית בנימולים מאשר באלה שאינם נימולים.

    נמצא כי יש גם ירידה בשיעור גידולי צוואר הרחם אצל נשים שבני זוגן נימולים לעומת בני זוג שלא נימולו.

    לאחרונה התפרסם מחקר שבוצע בישראל בו הראו כי שכיחות הזיהומים בדרכי השתן אצל תינוקות שנימולו על ידי מוהל נמוכה באופן משמעותי משכיחות זיהומים בדרכי השתן לאחר ביצוע ברית על ידי רופא.

    ליצירת קשר

      עוד בנושא

      להמשך קריאה
      מקרים מיוחדים
      לארגון נסיון עצום עם מילת תינוקות בעלי סיבוכים רפואיים. במקרים שהתינוק נולד עם קורדי, היפוספדיאס, פימוזיס או כל בעיה אחרת כדאי מאוד להתייעץ עם אחד המומחים שלנו לפני שרצים לניתוח.
      להמשך קריאה
      בריתות לתינוקות
      בריתות מילה לתינוק מבוצעות על ידי מוהלים מוסמכים מטעם הרבנות הראשית והוועדה הבין משרדית לפיקוח על מוהלים, בעלי ניסיון עצום של עשרות אלפי בריתות בישראל ובעולם.
      להמשך קריאה
      תיקוני ברית
      "ברית יוסף יצחק" הוא הגורם היחיד בארץ שמבצע תיקוני ברית מילה שבוצעו שלא כהלכה, אל הארגון מופנים נימולים בכל גיל ע"י רופאים ומוהלים לשם ביצוע תיקון ברית.
      להמשך קריאה
      הרב שלמה מחפוד שליט"א
      רב מורה הוראה פוסק. מומחה ורב פוסק הלכתי בכל עניני בריתות מילה.
      להמשך קריאה
      מאמרי עיתונות
      מעניין לדעת, שברית מילה מהווה אמצעי מונע של מחלות שונות כמו מחלת האיידס הקטלנית (אדם שאינו נימול הוא בסיכון הדבקה באיידס פי שמונה מאדם שנימול), מחלת סרטן הערלה (פי שלשה), דלקות וזיהומים בדרכי השתן (פי עשרה) ועוד.. חשוב לציין כי ברית מילה היא אחת ממצוות היסוד...
      להמשך קריאה
      ברית מילה מנקודת מבט רפואית
      פרופ' שאול דולברג מומחה ברפואת ילדים, ילודים ופגים: ברית המילה מהווה היום פעולה השכיחה ביותר המבוצעת בילדים בארץ ובעולם המערבי. במהלך 40 השנים האחרונות נחקר נושא המילה ופורסמו מספר ניכר של מאמרים שבדקו את תהליך המילה מהיבטים רפואים שונים ומגוונים. יתרונות רפואיים: ההחלטה של הורים למול את בנם נובעת...
      להמשך קריאה
      רמזים טעמים וביאורים אודות ברית המילה
      הטעמים למצות ברית המילה הורה לנו הרמב"ם בסוף הלכות מעילה, וז"ל,"ראוי לאדם להתבונן במשפטי התורה הקדושה ולידע סוף עניינם כפי כחו, ודבר שלא ימצא לו טעם ולא ידע לו עילה, אל יקל בעיניו, ולא יהרוס לעלות אל ה' פן יפרץ בו, ולא תהא מחשבתו בו כמחשבתו...
      להמשך קריאה
      תרמו לבריתות מילה
      לתרומה לחץ כאן תרומות בכסף זר $/€/£ Foreign money donations $/€/£   תרומות מחוץ לישראל Donations outside of Israel   מטרת הארגון היא לזכות את עם ישראל, שכל יהודי ויהודי, תינוק או מבוגר, בכל מקום בעולם, יזכה להכנס בבריתו של אברהם אבינו תחת כנפי השכינה. לשם עריכת ברית מילה למבוגרים דרוש חדר ניתוח...
      להמשך קריאה
      חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support